Kerstins Dagbok

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Jag vägrar dö nyfiken

Av Linnea Nilsson - 31 maj 2012 13:19

Kunde vara titeln på mitt nya liv men det är titeln på Babben Larssons bok.

Hittade dessutom en inspirerande titel i ljudboksdjungeln: Det är dags att bli smal av Katrin Zytomierska.

Dessutom har jag fastnat för hon i första programmet av Älskling du har blivit en tjockis. I trailern för den så cyklar hon iväg höjandes armen och skrek: JAG SKALL BLI SMAL. Ja tänk om man vågade skrika det högt    .

Men då blir man väl insydd kan jag tro och det går ju inte för hur skall jag då kunna bli smal.

Nej jag skall nog sjutton skalffa mig en Iphone och köpa ljudböcker och följa tipset på Må Brasiten jag läste i morse.
Gör det spännande
Köp en ljudbok till mobilen. Lyssna på boken när du är ute och går – aldrig annars.
När spänningen stiger bara MÅSTE du ut och promenera för att få höra fortsättningen!

Herregud vad jag skall motionera om jag bara hittar en spännande bok och skaffar en IPhone. Hmmmmm ngt felas och det heter visst pengar.

Nej jag får nog göra som jag gjort tidigare.

Promenera bara för att jag tycker det är skönt och sen ta tag i det extra fettet med extra cykelturer utan hundarna.

Japp så får det bli.
Jag har nämligen insett att man behöver inte allt det där dyra i utrustningsväg för att trimma kroppen. Det räcker med bara vanlig hederlig motion som kostar gratis, nej förresten det kostar en sak. SVETT!!!! Men det är gratis och duscha kan man göra när man kommer hem. Så skönt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Nilsson - 22 januari 2013 07:53

Om det inte vore så nedrans kallt just nu så skulle jag nog kunna bo i min bil. Allt detta p.g.a. att jag blivit mer och mer nyfiken på ljudboken i bilen. Ni vet den där som fick mig att börja skriva dagbok här. Ja jag vet jag skriver inte varje da...

Av Linnea Nilsson - 19 januari 2013 13:21

Ja tänk så det kan gå. Trodde nog att jag skrev ett inlägg, jag kollade på termometern i alla fall    Vad det stod då har jag idag absolut ingen aning om, men en sak är säkert Det var INTE minus 22 som i morse klockan 07.00. Om detta tycker jag U...

Av Linnea Nilsson - 17 januari 2013 09:14

God morgon på er alla där ute i cyberrymden. Dagens story då. Klev upp halv sju efter en natt på soffan med den gravida saken ovanpå mig. (Kan väl inte påstå att det var bekvämt precis) Men varmt och rätt gosigt.    Kikade på termometern och det va...

Av Linnea Nilsson - 16 januari 2013 08:12

Klev upp klockan 03.00 för 3:dje gången sedan jag la mig klockan 23.00. Ont överallt hostade som en galning. Nej usch och fy vilken skitnatt det varit. Kokade mig en kopp honungsvatten, la mig framför TV:n och tittade på ett gammalt avsnitt av House....

Av Linnea Nilsson - 15 januari 2013 08:18

I morse vaknade jag halv 6 Kan ni tänka er så hemskt fruktansvärt tidigt. Nja går man i säng 21.30 så kanske det inte är så konstigt att man vaknar den tiden. I alla fall för att komma till vad jag letar efter så var det så att jag klev upp, tittad...

Ovido - Quiz & Flashcards